REKLAMA
Znaleziono 1750 wyników
[wielkopolskie] Pałacowa 2 w Dąbrówce pod Poznaniem ukończonaartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Pałacowa 2 w Dąbrówce pod Poznaniem ukończona
Dąbrówka wzbogaciła się o kameralny budynek wielorodzinny Pałacowa 2. W ramach prowadzonego przez In...
W Warszawie powstaną dwa nowe przystanki na linii średnicowejartykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstaną dwa nowe przystanki na linii średnicowej
Podpisano umowę na projekt dwóch nowych przystanków na linii średnicowej w Warszawie przy rondzie de...
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Na trasie Inowrocław – Toruń pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniejartykuł
Pokaż artykuł
Na trasie Inowrocław – Toruń pociągi pojadą sprawniej i bezpieczniej
Będą sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże pociągiem w woj. kujawsko-pomorskim. Zapewnią to m.in. nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym na trasie z Inowrocławia do Torunia. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację inwestycji o wartości ponad 6 mln zł netto, pochodzących ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowaniaartykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK otrzymała 162 mln zł unijnego dofinansowania
Unia Europejska przyznała spółce CPK dofinansowanie na przygotowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Sieradz Północny-Pleszew-Poznań. Wsparcie zostało przyznane w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF). Z puli, która trafiła do Polski ok. 162 mln zł (37,53 mln euro) zostało przeznaczone na wsparcie projektu realizowanego przez CPK.
Jest nowy Krajowy Program Kolejowyartykuł
Pokaż artykuł
Jest nowy Krajowy Program Kolejowy
Na posiedzeniu 16 sierpnia 2023 roku Rada Ministrów przyjęła uchwałę przedłożoną przez Ministra Infrastruktury w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku (z perspektywą do roku 2032). Formalnie ten dokument jest aktualizacją obecnego KPK, który obowiązywał do 2023 r.
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
[Gdynia] Tensor Y sięga po nowoczesne technologieartykuł
Pokaż artykuł
[Gdynia] Tensor Y sięga po nowoczesne technologie
ADVA Optical Networking wynajmie 4 000 mkw. w nowo powstającym kompleksie biurowym Tensor w Gd...
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Bydgoszcz] Linia tramwajowa, ul. Marszałka Focha - dworzec PKP "Bydgoszcz Główna"
Bydgoszcz
Biurowec, ul. Kolejowainwestycja
Pokaż inwestycję
Biurowec, ul. Kolejowa
Wrocław, Stare Miasto, Kolejowa
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiemartykuł
Pokaż artykuł
Dzięki inwestycji PKP PLK od grudnia szybciej koleją między Stalową Wolą a Przeworskiem
Od grudniowej korekty rozkładu jazdy pociągi na trasie Stalowa Wola – Przeworsk będą jeździć szybciej. Prędkość między Rozwadowem a Stalową Wolą wzrośnie ze 100 km/h do 130 km/h, a między Nową Sarzyną a Leżajskiem z 60 km/h do 110 km/h. To dzięki pracom, które PKP PLK S.A. prowadzi na tej linii za ponad 49 mln zł netto z budżetu spółki.
Czy znajdą się chętni na dzierżawę MOP-ów na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia?artykuł
Pokaż artykuł
Czy znajdą się chętni na dzierżawę MOP-ów na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia?
Do 15 marca 2023 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) czeka na oferty firm zainteresowanych dzierżawą dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. Przyszli dzierżawcy dostosują obecnie funkcjonujące MOP-y Wierzchowisko Wschód i Zachód do funkcji komercyjnej, budując stacje paliw oraz obiekty gastronomiczno-handlowe.
Kraków Grzegórzkiinwestycja
Pokaż inwestycję
Kraków Grzegórzki
Kraków, Śródmieście, Grzegórzecka
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
Szprycha nr 6 CPK na Podkarpaciu. Wariant inwestorski dla linii do Rzeszowa wybrany [MAPY]
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) wybrała wariant inwestorski dla linii Łętownia - Rzeszów. To optymalny przebieg nowej trasy, który najlepiej ze wszystkich analizowanych opcji łączy szereg korzyści z wielu kategorii.
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelczartykuł
Pokaż artykuł
Aglomeracja wrocławska: PKP PLK dołożą kilkadziesiąt milionów do modernizacji linii Wrocław – Jelcz
Najtańsza oferta na przebudowę 21-kilometrowego odcinka wynosiła ponad 90 mln zł. Przekroczyła budże...
[Polska] Czy REIT-y mieszkaniowe sprawdzą się na polskim rynkuartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czy REIT-y mieszkaniowe sprawdzą się na polskim rynku
Na ile, zdaniem deweloperów, REIT-y mieszkaniowe mogą okazać się atrakcyjną formą inwestowania dla o...
Wybrano wykonawcę rewitalizacji części linii kolejowej nr 308 od Jeleniej Góry do Mysłakowicartykuł
Pokaż artykuł
Wybrano wykonawcę rewitalizacji części linii kolejowej nr 308 od Jeleniej Góry do Mysłakowic
Coraz bliżej do rozpoczęcia długo oczekiwanej na Dolnym Śląsku inwestycji kolejowej. Chodzi o rewitalizację kolejnej nieczynnej linii kolejowej w tym regionie, na którą mają powrócić pociągi.
Kto zapłaci za Koleje Dużych Prędkości?artykuł
Pokaż artykuł
Kto zapłaci za Koleje Dużych Prędkości?
Przyszedł czas na wymyślenie skąd wziąć pieniądze na polskie TGV. W znalezieniu optymalnego wariantu...
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
REKLAMA